Інклюзивне навчання

Інклюзія— процес включення всіх громадян у соціумі. І насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування тих методів, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь суспільному житті.

Інклюзія — це процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя.

Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних, з урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей»

Метою інклюзії є створення умов для особистісного розвитку дітей із особливими потребами, формування освітньо-розвивального середовища для них. Тобто у інклюзивній школі не дитина підлаштовується до вимог освіти, а система навчання змінюється заради дитини. Такий підхід виключає будь-яку дискримінацію й забезпечує доступ до школи усім дітям. Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Інклюзивна освіта дозволяє:

— Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.

— Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.

— Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.

— Залучати батьків в процес навчання і життя школи.

— Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.

— Створювати дружні стосунки з іншими дітьми

— Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

Діти навчаються разом у звичайній школі.

Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.

Діти отримують можливість жити разом з батьками.

Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.

У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.

Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Переваги для дітей без особливих потреб:

вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;

вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;

вчаться співробітництву;

вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Переваги для родин:

Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.

Родини одержують підтримку з боку інших батьків.

Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.

Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.

Переваги для вчителів та інших фахівців:

Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.

Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.

Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.

Кожна дитина з особливими освітніми потребами має право навчатися у школі за місцем проживання на інклюзивному навчанні. Для цього потрібне лише бажання батьків.

Освітнє середовище для учнів з ООП включає:

психолого-педагогічні послуги;

корекційно-розвиткові послуги (лікувальна фізкультура, корекційно-розвиткові заняття);

створення безбар’єрного освітнього простору;

психолого-педагогічний супровід та розробку індивідуальної програми розвитку для кожної особи з ООП особисто;

гармонійний розвиток осіб з особливими освітніми потребами.

У 2022-2023 навчальному році у ТНВКШЕЛ №9 ім. І.Блажкевич відкрито 4 інклюзивних класи.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Інтервал між літерами
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування