Конкурс математичних ерудитів

Мета: розвиток інтуїції та ерудиції учнів, сприяння підвищенню інтересу до математики, до історії розвитку цієї науки; створення умов для самореалізації школярів, уміння відстоювати свою точку зору.

Для проведення гри клас ділиться на 3 команди . Ведучі проводять вікторину, після чого з кожної команди вибирають трійки учасників.

Гравці мають відгадати слово, підбираючи букви.

Переможець трійки виходить у фінал, а інші учасники займають місця в залі. Фінальна гра визначає переможця, який повинен позмагатися з переможцем “Фінальної вікторини для глядачів“ у супергрі . Переможець супергри одержує головний ПРИЗ ( плитку шоколаду).

Хід гри

Ведучий.

Як вам відомо, цей тиждень— тиждень математики в нашій школі. Сьогодні ми проведемо “ Конкурс математичних ерудитів .“Ви маєте нагоду продемонструвати свою інтуїцію та ерудицію, зацікавлення математикою, обізнаність з історією розвитку цієї науки.

Ведуча.

Отже, в нас є 3 команди . Проведемо вікторину, щоб з кожної команди вибрати трійки учасників подальших змагань.

Запитання до першої команди:

Ведучий.

  1. На уроці фізкультури учні вишикувались в шеренгу завдовжки 25м.

Скільки було учнів?

2. Трійка коней проїхала за годину 15 км. З якою швидкістю скакав кожний кінь?

3. Всім відомо, що на двох руках десять пальців . Скільки пальців на десяти руках?

Ведуча.

Прошу вийти перших трьох учасників.

Завдання кожної трійки учасників— відгадати слово, підбираючи букви. Переможець трійки виходить у фінал, а хто не є переможцем , той займає місце серед глядачів в залі.

Ведучий.

Завдання для першої трійки учасників:

Цей учений-математик жив у YІ столітті до нашої ери в Стародавній Греції. Саме він відкрив властивості кутів при основі рівнобедреного трикутника, довів, що діаметр поділяє коло на дві рівні частини. Він є автором відомої вам теореми про відрізки. Ім‘я його складається із

п‘яти букв.

Ведуча.

Прошу учасників підбирати букви.

Перший учасник, другий, третій…

Ведучий.

Запитання до другої команди:

1. На полиці 10 книжок. Якою буде сьома книжка, якщо рахувати справа наліво?

2. У поїзді стоп-кран червоного кольору. Якого кольору стоп-кран у літаку?

3. Чому дорівнює добуток усіх чисел?

Ведуча.

Прошу вийти наступних трьох учасників.

Ведучий.

Завдання для другої трійки учасників:

Цього математика називають батьком алгебри, хоча він був також непоганим адвокатом. Він жив в ХYІ—ХYІІ століттях і уперше увів коефіцієнт. Його ім‘ям названо добре відому вам теорему. Хто він, якщо у його прізвищі 4 букви?

Ведуча.

Прошу учасників підбирати букви.

Перший учасник, другий, третій…

Ведучий.

Запитання до третьої команди:

  1. Чотириметрову колоду порізали на півметрові . скільки було зроблено розрізів?
  2. Один чоловік купив три кози і заплатив 3000 гривень. По чому пішла кожна коза?
  3. Скільки вийде, якщо 50 відсотків поділити на половину?

Ведуча.

Прошу вийти останніх трьох учасників.

Ведучий.

Завдання для третьої трійки учасників:

Цю людину можна вважати батьком геометрії. Його книги мали трохи менший наклад , ніж Біблія і тривалий час служили майже єдиним шкільним посібником. Він мав сміливість сказати цареві: “ У математиці немає царського шляху “. Хто ця людина? Її ім‘я складається із 6 літер.

Ведуча.

Прошу вийти трьох фіналістів.

Ведучий.

Завдання для фінальної трійки учасників:

Це математичне поняття дуже шанували піфагорійці. З ним пов‘язували уявлення про красу і гармонію. Цим поняттям користувалися для розв‘язання задач і в прадавні часи . і в середні віки, і зараз; з його допомогою можна швидко і легко розв‘язувати різні задачі. Назва поняття має 10 літер.

Ведуча.

Прошу учасників підбирати букви.

Перший фіналіст, другий, третій…

Ведучий.

А зараз гра з глядачами:

1. Котра зараз година, якщо частина доби, що залишилася удвічі менша за

ту, що минула ?

2. За цукерку заплатили 1грн. і ще половину вартості. Скільки коштує цукерка?

3. Де “ народились “ арабські цифри?

4. Яке число називають числом Шахерезади ?

5. Ім‘я цього видатного математика складається із трьох складів: перший

склад позначає число, другий — ноту, а третій — одне із імен давньогрецького бога Сонця.

6. Назвіть три числа добуток яких дорівнює їх сумі.

(За правильну відповідь учень одержує жетон).

Ведуча.

Прошу вийти учня, який зібрав найбільше жетонів.

Я пропоную переможцеві фіналу та переможцеві гри із глядачами зіграти супергру на здобуття призу.

Ведучий.

Завдання супергри:

Вона—донька відомого грецького математика Теона, народилася і жила в Олександрії з 370 по 415 рік. Вона стала першою жінкою-математиком, філософом, астрономом і лікарем, з її думкою рахувалися всі вчені того часу. Завдяки їй до нас дійшло багато рукописів Діофанта і Аполлонія.

Хто ця людина? Її ім‘я складається із 7 літер.

Дозволяється відкрити 3 букви.

На обдумування дається 1 хвилина.

Ведуча.

Привітаємо переможця.

Ведучий.

Дякуємо учасникам за активність.

Ведуча.

Сподіваємось, що сьогодні ви дізнались багато нового і цікавого.

Відповіді.

  1. 26 учнів;
  2. 15 км/год.;
  3. 50.

_____________________________________ ФАЛЕС

  1. Четверта;
  2. Немає стоп-крана в літаку;
  3. Нуль.

_______________________________________ВІЄТ

  1. 7;
  2. По землі;
  3. 1.

________________________________________ЕВКЛІД

________________________________________ПРОПОРЦІЯ

  1. 16 год.;
  2. 2 грн.;
  3. В Індії;
  4. 1001 ( Це добуток трьох послідовних простих чисел 71113,

За назвою головного персонажа казки “ Тисяча і одна ніч “ );

  1. Пі-фа-гор;
  2. 1+2+3=123.

__________________________________________ГІПАТІЯ

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Інтервал між літерами
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування